Toestelcode

• Kever

Hallo, wie weet wat het toestelcode is van de Alcatel E801? Is dat zoiets als beveiligingscode, om instellingen te wijzigen?! Heb nl altijd Nokia gehad, daar was standaard 12345.

Alvast bedankt!

Groetjes #

• Paul

Misschien zit er een gebruiksaanwijzingsboekje bij ?

• azalaia

Bedoel je de imei code?

Groeten van azalaia

• azalaia

Probeer *#06#, dan zie je de code van jouw toestel.

Groeten van azalaia.

• Zelfunlocken.nl

Nee, dit is natuurlijk niet het imei (serienummer van het toestel). Toestelcode is ter voorkoming van niet bevoegd gebruik, zoals bij diefstal e.d.

De standaard toestelcode voor Nokia is 12345, voor Samsung is dat 00000000 ( 8 maal nul). Volgens mij is het voor Alcatel 0000 (4 maal nul), maar dit kan je dus nalezen in je handleiding.

• azalaia

Klopt natuurlijk, als ik had gelezen toestel beveiligingscode ( pincode ) dan had ik het gelijk gesnapt. Ik heb ook 12345 en dat heb ik dus veranderd….

Groeten van azalaia.

• azalaia

Dan kan je nog bellen naar het hoofdkantoor van Alcatel in Rijswijk 070 3079111 of mail naar info@alcatel.nl en vraag naar de code van dit toestel.

Groeten van azalaia.

• Kever

Thnx voor alle reacties. Ga zeker ff dat nr bellen. Ben voorzichtig.

Groetjes #

ps Azalaia, wat wordt nu je keuze?! Ik zelf ben geen fan van SE.

• Zelfunlocken.nl

Beveiligingscode is dus heel wat anders dan de pincode !!!

Denk dat je het toch niet helemaal snapt.

Beveiligingscode is toestel gebonden.

Pincode ( en pukcode) is simkaart gebonden.

En staan los van elkaar.

• Zelfunlocken.nl

Ik heb even voor je in de handleiding gekeken:

"Phone LockYis requested each time your telephone is switched on if the code is activated.It is a 4-digit number,“1234”is set by default in factory.You may change this code anytime.

ou may set a telephone code to prevent unauthorized persons from using your phone.This protection code"

De standaard code voor Alcatel is dus 1234.

Succes.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.