contacten overzetten van nokia naar iphone

  • Hans

    hallo,

    ik heb nu nog een nokia n79 en wordt binnen een week vervangen door mijn eerste iphone, een 2e hands maar goede 3GS

    nu wil ik mijn contacten overzetten, nu zul je zeggen contacten op je simkaart en klaar, maar het is niet compleet dan, ik zal het even toelichten

    normaal stonden de contacten bij mij op het telefoongeheugen, deze kun je dan ook nog bewerken en er extra info aan toevoegen zoals adres , email, 2e telnr enz/

    zodra ik de contacten van tel.geheugen op simgeheugen kopieer blijft er slechts 1 regel staan, dus de naam met maar 1 telnr, niet de extra info, deze wordt niet meegekopieerd.

    nu heb ik inmiddels een backup gemaakt van contacten tel geheugen naar de pc via nokia pc suite, deze zijn opgeslagen als VCF- bestanden.

    hoe kan ik deze vcf bestanden nu importeren in mijn iphone zonder verlies van de aanvullende gegevens?

    ik heb gehoord dat je via itunes veel kunt doen (nog geen ervaring mee, maar wil graag voorbereid eraan beginnen) , maar werkt dat ook met deze vcf contacten lijst overzetten ?

    als iemand het weet, ik hoor het graag.

    alvast dank

    Hans

  • Cees

    Beste Hans,

    Ik loop tegen hetzelfde probleem aan met een Nokia X6….

    Probeer ook al een paar dagen om de contacten zo compleet mogelijk over te zetten….

    Het wil bij mij echter niet lukken. Op de sim zetten is sowieso al vervelend aangezien ik bijna 400 contacten heb met email adressen enz. Via Sync is ook geen optie aangezien dit ook niet correspondeert met een IPhone. Als het helemaal niet lukt hoop ik het via Outlook en ITunes te proberen… Of hopen dat hier iemand reageert met een goed idee…

    Groet,

    Cees