Vraag over MMS instelling

  • **josty**

    Mijn vriendin heeft van mij een C7 gekregen met haar verjaardag en nu krijg ik haar MMS instellingen niet goed

    Ikzelf heb (nog) een N96 waarmee ik wel MMS'jes kan ontvangen en versturen

    Nu heeft mijn vriendin dezelfde provider als ik (simyo) dus ik neem aan dat zij met haar telefoon ook MMS berichten kon ontvangen

    Maar helaas pindakaas

    Heb bij haar instellingen gekeken en daar zie ik bij toegangspunt vodafone MMS staan en bij mijn gsm staat er KPN MMS (logisch aangezien simyo gebruikt maakt van KPN netwerk)

    Nu krijg ik haar toegangspunt niet veranderd in KPN MMS aangezien ik dat toegangspunt niet in de lijst van haar toegangspunten terug kan vinden…?

    Weet iemand of het ook handmatig in te stellen is ofzo…?Of hoe ik toch KPN MMS als toegangspunt krijg?

  • Erik

    Als ik bepaalde gegevens niet handmatig kan veranderen, wis ik altijd het hele account. Bij Simyo kun je dan de gegevens weer opvragen door JA naar 1300 te sturen. Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

    Vreemd trouwens, dat je nu Vodafone bij de instellingen hebt staan. Kan het zijn dat Simyo toevallig onder een ander profiel is terechtgekomen?

  • **josty**

    Bedankt!het werkt inderdaad als een tierelier nu

    Ik had al eerder bij simyo haar mms meerdere malen geactiveerd maar kreeg maar geen notificatiesmsjes binnen,dus kon niks instellen

    wist niet dat het via 1300 ook kon

  • Erik

    Voor het geval je het nog eens nodig hebt: Het staat op de site van Simyo onder Klantenservice. Dan in de quicklist MMS kiezen.

  • **josty**

    thnx had daar nog niet echt aandacht aan besteed

  • Jussie

    Ik heb nog een aanvulling op bovenstaande discussie. Had zelf ook problemen met het ontvangen en verzenden van MMS met Simyo op mijn HTC Wildfire. Internetten ging als een tierelier maar MMS lukte gewoon niet.. Heb me er helemaal suf naar gezocht.

    Hierbij de oplossing:

    Kies Instellingen.

    Kies Draadloos en netwerken.

    Kies Gegevensverbinding en vink deze aan.

    Kies Mobiele netwerken.

    Kies Namen toegangspunten.

    Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.

    Bij Naam, voer KPN MMS in.

    Bij APN, voer portalmmm.nl in.

    Bij Gebruikersnaam, voer niets in.

    Bij Wachtwoord, voer niets in.

    Bij MMSC, voer http://mp.mobiel.kpn/mmsc in.

    Bij MMS-Proxy, voer 10.10.100.20 in.

    Bij MMS-Poort, voer 5080 in.

    Bij MCC, voer 204 in.

    Bij MNC, voer 08 in.

    Bij Verificatietype, kies PAP.

    Bij APN-type, voer mms in. (let op: in kleine letters)

    Kies de menu-toets.Kies Opslaan.

    Keer terug naar het Startscherm.

    Zet hem uit en aan en het zou moeten werken.. (Soms dien je zelf eerst nog een MMS te versturen).

  • Carlo Bos

    Ik heb een Galaxy S GT-19000

    Kreeg na geen antwoord op mailtjes en heeeeeeeeel lang bellen deze instellingen:

    - Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

    APN : basicinternet

    Proxy : (geen)

    Poort : 5080

    Gebruikersnaam : (geen)

    Wachtwoord : (geen)

    Server : 0.0.0.0

    MMSC : (geen)

    MMS Proxy : (geen)

    MMS Poort : (geen)

    MCC : 204

    MNC : 08

    Verificatietype : PAP

    APN-type : Internet

    - Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

    - Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren

    - Zet het toestel uit en weer aan. Na ongeveer 15 minuten kunt u gebruik maken van Mobiel Internet

    Helaas het werkt nog niet. Kan iemand mij helpen?

    Weet alleen niet wat bedoeld wordt met - Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

    Heb die URL wel in de browser gezet als favoriet.

    HELP

    Carlo Bos

  • Erik

    Het maakt voor de werking niks uit wat je bij Startpagina invult.

    Heb je verder alles gedaan wat wij in dit topic hebben geschreven?

  • ErikWM

    Beste iedereen,

    Heb zelf een samsung met WM. Krijg mms niet aan de praat, (verzenden en ontvangen lukt niet).

    Internet werkt wel super en gaat erg snel!

    Heeft iemand voor mij de juiste instellingen gezien de standaard KPN instellingen niet werken. Heb zelf al verschillende poorten gebruikt, kom er niet uit.

    Hoor graag als iemand simyo heeft en een WM toestel…of het gewoon weet! :) thnx!!!

    Groet,

    Erik

  • Ronald Wullur

    Kan iemand mij helpen? Heb Samsung Omnia 1900. Internet werkt wel, maar MMS niet.

    Heb alles geprobeerd, maar het lukt gewoon niet.