samsung star extra sim lock code vraag

  • Da-Is

    Zoonlief heeft een samsung star gekregen van neefje maar naar nu vraagt deze na inloggen om een extra simlockcode. Hij heeft het type model gt-s5320 ssn:s5230gsmh. Na het inloggen met zijn eigen sim vraagt de telefoon om weer een sim wachtwoord. Welk wachtwoord wil de telefoon weten?

  • Erik

    Ja, dat zou iedereen in deze situatie wel willen weten. Er zit gewoon een simlock op dat ding! Is de telefoon al ouder dan 1 jaar? Dan kun je bij de provider van de neef een unlockcode aanvragen. Zo niet, dan kun je volgens mij de telefoon alleen unlocken bij een simlockboer.

  • Da-Is

    Het is al een ouder toestel maar ik heb nu ook al samsung en vodafoon aangeschreven, in ieder geval bedankt.

  • Erik

    Bij Vodafone kun je de code op de website van Vodafone aanvragen. De code krijg je dan per e-mail!

  • Da-Is

    Ik kom toch weer terug hier op het PB want Samsung kan mij niet verder helpen en verwijst mij weer terug naar Vodafoon (die mij eerde heeeft gezegd mij niet verder te kunnen helpen en door verwees naar Samsung). :S Zelfs mijn eigen provider T-Mobile meldt ook dat ik het gelockte toestel alleen maar ungelockt kan krijgen via Vodafoon. Ik heb dit toestel geprobeerd met een Vodafoon simkaart van een vriendin en toen deed het toestel het prima na invoeren van haar pincode.

    Het sim-wachtwoord wat ik dus moet invoeren na het plaatsen van een T-mobilekaart zit dus in het toestel. :(

    De T-Mobile simkaart die wij in dit toestel willen gebruiken heeft enkel een pincode en verder geen wachtwoorden. Als wij deze in de S5230 plaatsen dan verschijnt na het in voeren van de pincode (welke het toestel gewoon accepteert) de vraag om het sim-wachtwoord, dit gebeurt dus alleen met een niet-Vodafoon simkaart. Als het toestel gestart wordt verschijnt het Vodafoonlogo en het is indertijd ook aangeschaft met een Vodafoon simkaart.

    Wat moet ik nu nog doen om dit toestel aan het werk te krijgen? Het kan toch niet zo zijn dat dit toestel niet bruikbaar is zonder Vodafoonkaart? Ik heb denk ik alle wegen bewandeld (eerst Vodafoon benaderd, hierna diverse keren contact met Samsung gehad en zelfs met mijn eigen provider een oplossing gezocht). Ik hoop echt dat iemand hier de gouden tip heeft want het is, ondanks dat het al een ouder toestel is, nog steeds een mooie telefoon om te zien.

  • Erik

    Ben je bij een Vodafone-winkel geweest? Je kunt nog naar een unlocker gaan. Even googlen op unlock, unlocker of iets dergelijks en je woonplaats.

  • Da-Is

    Heb nu wederom bericht van Vodafoon gehad en ik moet het toestel naar hun toesturen ga dit dus maar doen ben alleen benieuwd of ze hier kosten aan verbinden. Nooit gedacht dat ik voor een oud mobieltje zoveel correspondentie zou hebben;)

  • Erik

    Al het om simlockvrij maken gaat, mogen ze hier geen kosten voor in rekening brengen. Zouden er kosten aan verbonden zijn, dan hadden ze je dat nu moeten meedelen. Hier had jij ook alert op moeten zijn!

  • Da-Is

    Moet alleen, als ik dit zelf wil, het toestel aangetekend retour sturen en enkel deze kosten draag ik. Maar het is een antwoordnummer dus ik kan er voor kiezen het gewoon te versturen.

  • Fox

    Heeft niets met SIM lock te maken. Dit is typisch iets van Samsung.

    De SIM blokkering staat AAN op het toestel.

    Betekent dat het toestel geen andere SIM kaart accepteert.

    Stop de originele SIM kaart er in, zet m aan en ga naar Beveiliging -> SIM Blokkering.

    Zet deze op UIT.

    Zet de telefoon uit en stop de andere SIM kaart er in.

    Zet m aan en als het goed is krijg je geen SIM wachtwoord meer.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.