nieuw toestel uitzoeken

  • NN

    Eind deze maand loopt m'n KPN 20-abo af dat ik 2 jaar gelden heb genomen met een SE K750i.

    Over het abo ben ik tevreden, dus dat houd ik. Vraag is wat voor nieuwe telefoon ik moet nemen. KPN heeft een SE K800i op de site staan, is dat wat? Of kan ik beter overstappen naar een ander merk/model? Graag tips!

    De telefoon gebruik ik vooral voor bellen/sms, maar radio luisteren (bij voorkeur ook met goede ontvangst) en af en toe een redelijk fotootje maken vind ik ook wel leuk.

  • Marly

    De K800i is een uitstekende telefoon en de opvolger van je K750i.

    Menu etc. zijn dus in grote lijnen hetzelfde, een aantal dingen zijn weer wat verder doorontwikkeld, zo is het scherm groter en mooier, de camera beter (3.2 mp) en hij heeft een goede Xenon-flitser.

    Overstappen naar deze telefoon zal dus voor jou min of meer “blindelings” kunnen, zonder aan veel dingen te moeten wennen en dit is iets, waar veel mensen de voorkeur aan geven.

    Maar natuurlijk kun je ook een ander merk/model nemen, dat hangt helemaal van jou af.

    Gezien de manier, waarop je je telefoon gebruikt, zou ik een van de momenteel sterk in opkomst zijnde smartphones niet aanraden, voor jouw gebruik heb je geen smartphone nodig en ze hebben, naast een aantal voordelen, ook wel nadelen. Zo zijn ze over het algemeen wat trager en is het menu ingewikkelder. Wie de extra opties ervan gebruikt, kijkt over deze minpunten heen, maar gebruik je de extra functies niet, hoef je de nadelen er ook niet bij te nemen.

  • NN

    Ik hoorde dat er binnkort ook een K850i komt. Is het de moeite waard om dara op te wachten?

  • Lemco

    Ja het is zeker de moeite waard om op de K850i te wachten, het toestel is een hele vooruit gang ten opzichte van de K800i. Verbeterde video bijvoorbeeld, Sony-Ericsson heeft een winterslaap gehouden qua video want ieder toestel wat uit kwam had een video resolutie van 176x144 pixels. Dat is bij de K850i een eind aan gekomen dit toestel heeft een video resolutie van 240x320 pixels. Ook heeft de K850i een 5 Mpixel camera, (met of zonder Vairo Tessar lens) en Xenon flitser, en automatische lens kap. Dat wil zeggen zodra je de camera uitschakelt dat de lenskap automatisch ervoor komt. Het toestel heeft een FM-Radio met RDS/MP3 met goede geluisd kwaliteit. Kortom een toestel waar ik wel de moeite waar zou vinden om op te wachten. Wanneer het toestel uit komt is nog niet bekend ik den in het 4e kwartaal van dit jaar, evenals de prijs is nog niets over bekend!!

    Lemco

  • Marly

    Hou er wel rekening mee, dat de K880i inmiddels een jaar op de markt is, zodat de prijs flink gezakt is en het toestel nu een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding biedt.

    De K850i zal, zeker in de eerste paar maanden, veel duurder zijn.

    Voeg hierbij het feit, dat de toestelsubsidies bij abonnementen flink verlaagd zijn, zodat je kunt rekenen op een forse bijbetaling, zeker bij verlenging.

  • NN

    Hoe zit dat precies bij verlenging? Ik kan toch gewoon weer een nieuw toestel uitzoeken?

    Misschien is het bespreekbaar met KNP om voor te stellen m'n oude K750i nog te houden tot dat K850i uitkomt?

    Is de K810i anders nog een goed alternatief? Wat zijn precies de verschillen tussen de 850, 810 en 800 ten opzichte van m'n 750?

  • Marly

    Nartuurlijk kun je een nieuw toestel uitzoeken, hoeveel je zult moeten bijbetalen hangt ervan af, of KPN je eventueel een aantrekkelijk verlengingsaanbod doet.

    Bij verlengingen zijn de toestelsubsidies echter gewoonlijk lager, dan bij een nieuw abo en zelfs bij nieuwe abo's zijn de kortingen sinds afgelopen jaar minder geworden.

    Voor vragen over een vergelijking tussen de toestellen onderling, zul je toch letters bij de typenummers moeten plaatsen, bij SE is er n.l. zowel een W850 als (in de toekomst) een K850, net als W810 en K810 en tevens W800 (niet meer leverbaar) en K800.

    S.v.p. duidelijk aangeven, welke toestellen je bedoelt.

  • NN

    Sorry, ik bedoel alle toestellen uit de K-serie.

  • Lemco

    Je kunt ook naar een vergelijking doen met de K750i, K800i, K810i en K850i. Het is eigenlijk heel simpel hoe hoger het cijfer hoe verder het toestel is gevoederd met feature. Het enige wat zwaar verbeterd is, is de video resolutie de K850i zal als 1e SE toestel zijn met een video resolutie van 240x320 pixels, overige SE toestellen hebben nog een oude video resolutie van 176x144. Alleen Nokia heeft al toestellen met een video resolutie van 640x480 pixels en is de rest ver vooruit.

    Lemco