Nokia N73 (ME)

  • Paul

    Goedendag,

    Ik ben sinds 2 dagen de trotse bezitter van een Nokia N73 music edition.

    Had deze overigens via 2call.nl besteld..Mijn complimenten voor deze webwinkel maar dat terzijde..

    Nu vraag ik me af hoe ik een afbeelding die ik zelf op me geheugenkaartje heb opgeslagen als volledige achtergrond kan instellen..

    Als ik het nu doe dan blijf je het ‘thema’ als achtergrond zien (standaard is dat die groene). Hoe kan ik er dus voor zorgen dat de afbeelding zich volledig spreid over de achtergrond?

    Kan dit alleen door te zorgen dat het bestand exact de juiste grootte is?

    Ik heb in de handleiding gekeken maar daar staat maar een hele sumiere uitleg over je achtergrond.

    bij voorbaat dank voor de reactie.

  • Lemco

    Het enige is om van je afbeelding ook een thema te gaan maken. Dat kun je doen op www.ownskin.com daar kun je van je eigen afbeelding(en) een thema te maken. Voordat je dat kunt doen moet je je eerst laten registreren. Via Google moet je even een fotoprogramma downloaden om he formaat te weizigen, in jouw moet je de afbeeldingen die je als thema wil hebben een resolutie van 240x320. Je zult altijd de afbeelding moeten gaan snijden anders pakt ie'm niet en krijg je een waarschuwing.. Voor de rest kun je moet je erbij neer leggen dat de afbeelding in een formaat blijft en de orginele thema blijft zien.

    Lemco

  • B@co

    opslaan als achter grond….

  • Lemco

    Dat is het 'm nou juist, Paul wil het complete scherm (240 x 320 pixels) benutten. Als hij gewoon als achtergrond insteld dan blijf je altijd een stukje van het thema zien. Om van een afbeelding een thema te maken moet ie naar OwnSkin.com.

    Lemco

  • de jong

    google eens op: theme diy ,werkt perfect

  • Paul

    Bedankt voor jullie antwoord! Ownskin werkt inderdaad erg handig..

    Nu mijn volgende vraag:

    Is er een mogelijkheid dat je de tekens-kleur veranderd….Heb een redelijk donkere achtergrond nu maar de tekens zijn ook zwart..Dus erg vervelend lezen..

    Kan ik dit veranderen naar bijv. wit? Of dien ik daar een programma voor te hebben?

    Is er een leuke software site overigens voor de N73 die jullie me aanraden ?

  • Paul

    zie bovenstaande bericht

  • Lemco

    Ja hoor op OwnSkin.com kun je je theme zo maken hoe jij het hebben wil. Als je de afbeelding hebt uitgekozen dan kun je ook nog gaan bijwerken alvorens je het wil opslaan voor privé of public dat andere mensen ook je theme willen hebben. Maar stap voor stap,

    1. Crate, daarna de lijst opzoken waar je toestel type tussen staat,

    2. Afbeelding opzoeken daarna op Upload klikken vervolgens op ‘'Done’' klikken. Dit is een de afbeelding als achtergrond. Daarna een afbeelding zoeken voor Menu, etc.etc en daarna weer op Upload klikken en vervolgens Done klikken.

    3. Vooraf montages, u kunt de standaardtoepassingspictogrammen veranderen. U kunt lightern uw beeld zodat de zwarte tekst in telefoon zichtbaarder kan zijn. U kunt de stijl van de analougeklok ook selecteren. De kleur van de verandering van sommige tekst en pictogrammen. Dit vind je als je op Advance Settings klikt.

    Veel creatie plezier!!!

    Lemco

  • willy

    Hoi mensen, ook ik ben in het bezit van deze nokia n73 music edition, prima apparaatje trouwens…mijn vraag is alleen of de functie`s(icoontjes) die in het scherm staan ook uit beeld kunnen worden gehaald en zo ja, hoe?? ze belemmeren de foto die in het thema staat namelijk behoorlijk vandaar. Alvast bedankt voor een eventueele reactie.

  • Lemco

    Om de pictogrammen te verwijderen ga je naar Menu>Intrumenten>Instellingen>Telefoon>Stand by. Vervolegens zet je Active uit.

    Lemco